Kontrola spojky
Ako na to: kontrola spojky
1. Na spojkovej páčke vždy musí byť vôľa. Mala by sa pohybovať od 3 do 6 mm. Pre skúšku, stiahni gumy ochraňujúce kabeláž, potom stlač páčku pokým nepocítiš, že lanko už začína zaberať. Medzera medzi „sedlom“ a páčkou by sa mala pohybovať v tomto rozmedzí. Ak sa z tejto tolerancie vymyká, nastav správnu vôľu pomocou nastavovacej skrutky pri páčke.
3. Skontroluj "uši" spojkového koša či nemá vrúbkovanie. Vrúbkovanie spôsobuje ťahanie spojky a robí jej chod „lepkavým“. Zabrúsiť tieto vrúbky pilníkom je veľmi zlý nápad, pretože môžeš vytvoriť hrany, ktoré spôsobia lámanie lamiel, nepravidelné dosadacie plochy a zoderieš z povrchu povlak, ktorý zvyšuje tvrdosť materiálu. Ako znak toho, že vrúbkovanie tam už je citeľné je to, že máš problém zaradiť do neutrálu.
![]() |
... |
4. Skontroluj ozubenie vnútorného vodítka oceľových platničiek, či nemá ryhy alebo otlačky. Kontroluj rovnakou metódou ako u spojkového koša.
![]() |
... |
5. Montáž: Namoč platničky spolu s lamelami do oleja, ktorý používaš do prevodovky. Ideálne je ich tam nechať celú noc. Nepoužívaj olej s molykou. Oceľové platničky vkladaj tak, aby zaoblené hrany smerovali smerom do motora.
![]() |
... |
A na záver odkaz na vynikajúce video: http://offroadvideos.magnify.net/video/Clutch-replacement-for-motorc